Navigate Up
Sign In
Veidlapa Nr. M-3 (7)

Studiju kursa apraksts

Sociālā antropoloģija

Kursa apraksta statuss: Apstiprināts
Kursa apraksta versija: 1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums: 

Par studiju kursu

Kursa kods:

KSK_061

LKI līmenis:

6. līmenis

Kredītpunkti:

2.00

ECTS:

3.00

Zinātnes nozare:

Mērķauditorija:

Komunikācijas zinātne

Studiju kursa vadītājs

Kursa vadītājs:

Klāvs Sedlenieks

Studiju kursa īstenotājs

Struktūrvienība:

Komunikācijas studiju katedra

Struktūrvienības vadītājs:

Anda Rožukalne

Kontaktinformācija:

Rīga, Dzirciema iela 16, kfko@rsu.lv, kfko@rsu.lv, +371 67409183

Studiju kursa plānojums

Pilns laiks - 1. semestris

Lekcijas (skaits)

5

Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)

2

Kopā lekciju kontaktstundas

10

Nodarbības (skaits)

5

Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)

2

Kopā nodarbību kontaktstundas

10

Kopā kontaktstundas

20

Nepilns laiks - 1. semestris

Lekcijas (skaits)

5

Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)

2

Kopā lekciju kontaktstundas

10

Nodarbības (skaits)

3

Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)

2

Kopā nodarbību kontaktstundas

6

Kopā kontaktstundas

16

Studiju kursa apraksts

Priekšzināšanas:

Pamatzināšanas sociālajās zinātnēs.

Mērķis:

Iepazīstināt studentus ar sociālās antropoloģijas pamatiem.

Tēmu saraksts (pilna laika studijas)

Nr.

Tēma

Īstenošanas forma

Skaits

Norises vieta

1IevadsLekcijas1.00auditorija
2Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (Dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)Lekcijas4.00auditorija
3Galveno tematisko virzienu apspriešana seminārosNodarbības5.00auditorija

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs:

Uz katru semināru jāapgūst obligātā literatūra un jāuzraksta 1000 vārdu eseja par semināra tēmu.

Vērtēšanas kritēriji:

- students pārzina obligāto literatūru
- students izprot aplūkojamās problēmas
- students spēj formulēt viedokli un to argumentēti pamatot.

Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):

Eksāmens

Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):

Eksāmens

Studiju rezultāti:

Zināšanas:

Studenti zina:
- kas ir antropoloģija
- kādas ir antropoloģijas galvenās pētniecības metodes
- kādu jautājumu loku apskata antropoloģija
- orientējas politikas, ekonomikas, dzimtes, radniecības, reliģijas pētniecības būtiskākajos jautājumos no antropoloģijas skatpunkta.

Prasmes:

Uzlabota spēja analizēt akadēmisko literatūru
uzlabota spēja rakstīt argumentētu tekstu
uzlabota spēja analizēt sabiedriskus procesus, izmantojot antropoloģiskās zināšanas.

Kompetences:

analizēt tekstus
rakstīt esejas
pamatot savu viedokli, balstoties antropoloģiskos pētījumos.

Bibliogrāfija

Nr.p.k.

Atsauce

Obligātā literatūra

1Ember, Carol R, and Ember, Melvin. 1999. Anthropology . Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. Chapter 1 'What is Anthropology'
2Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 1. nodaļa 'Sociālantropoloģija: salīdzināšana un konteksts'
3Bohannan, Laura. 1966. 'Shakespeare in the Bush'. Natural History. . http://www.naturalhistorymag.com/editors_pick/1966_08-09_pick.html.
4Lee, Richard B. 1969. 'Eating Christmas in the Kalahari.' Natural History 78(10):14-22.
5Malinowski, Bronislaw. 1922. Argonauts of the western Pacific. London,: G. Routledge & sons, ltd. Chapter III 'The essentials of the Kula'
6Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 4 Economics: Interpreting production and distribution
7Laidlaw, James. 2000. 'Free Gift Makes no Friends.' The Journal of the Royal Anthropological Institute 6:4, pp. 617-634.
8Graeber, David. 2011. Debt : the first 5,000 years. Brooklyn, N.Y.: Melville House. Chapter 5, pp. 89-126
9Strathern, Marilyn. 2012. 'Gifts money cannot buy.' Social Anthropology 20 (4): 397-410
10Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 7 'Sex and Gender'
11Ortner, Sherry B. 1974. 'Is female to male as nature is to culture?' In Michelle Zimbalist Rosaldo and Louise Lamphere (eds). Woman, Culture, and Society, 67-87. Stanford, CA: Stanford University Press.
12Martin, E. 1991. 'The egg and the sperm: How science has constructed a romance based on stereotypical male-female roles.' Signs 16:3, pp. 485-501.
13Murphy, Yolanda, and Robert R. F. Murphy. 1974. Women of the forest. New York,: Columbia University Press. Chapter Chapter 6 (women and married life), AND Chapter 8 (men and women)
14Cornwall, Andrea. 1994. 'Gendered identities and gender ambiguity among travestis in Salvador, Brazil.' In Dislocating Masculinity : Comparative Ethnographies edited by Nancy Lindisfarne and Andrea Cornwall. London; New York: Routledge: 111-132
15Sponsel, Leslie E. (1996) ‘Natural History of Peace: The Positive View of Human Nature and Its Potential.’ in Thomas Gregor (ed.) A Natural History of Peace. Vanderbilt University Press. http://www.peacefulsocieties.org/Archintr/spo96int.html
16Warneken,F. and Tomasello,M. The roots of human altruism// British Journal of Psychology (2009), 100, 455–471
17Overning, Joanna (1989) ‘Styles of Manhood: an Amazonian contrast in tranquility and violence’ in Signe Howell and Roy Willis Societies at Peace: Anthropological Perspectives. London and New York: Routledge. Pp 79-99
18de Waal, Frans B. 2000. 'Primates--a natural heritage of conflict resolution.' Science 289:5479, pp. 586-590.
19Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. XIII nodaļa Reliģija un rituāli
20Sosis, R. 2006[2004]. "The Adaptive Value of Religious Ritual. Rituals promote group cohesion by requiring members to engage in behavior that is too costly to fake," in Anthropology. Annual Editions, vol. March-April. Edited by E. Angeloni, pp. 153-158. Dubuque, IA: Contemporary Learning Series.
21Evans-Pritchard, Edward E. 1976. Witchcraft, oracles, and magic among the Azande. Oxford: Clarendon Press. Chapter II 'The notion of Witchcraft explains unfortunate events'
22Bloch, Maurice. 2013. In and out of each other's bodies: theory of mind, evolution, truth, and the nature of the social. Boulder, CO: Paradigm Publishers. Chapter 2 "Why is religion nothing special but is central" pp 23-40